Hírek & újdonságok
• 10 bolygó van jelenleg csak megnyitva, a többi le lett zárva
• birodalmi rangok
Belépés
Ki van itt?
Jelenleg 1 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 1 vendég Nincs
A legtöbb felhasználó (24 fő) Hétf. Aug. 15, 2022 3:28 am-kor volt itt.
Legutóbbi témák
» Réges-régen...by Northan Kedd Júl. 31, 2018 11:19 pm
» Általános csevegő
by Jaden Knight Vas. Feb. 19, 2017 2:29 pm
» Eshan City (főváros)
by Vince Oran-Kin Szer. Ápr. 13, 2016 5:41 pm
» Karbonitfagyasztó
by Northan Szer. Márc. 30, 2016 5:27 pm
» [Kidolgozás alatt] Shistavanen
by Northan Csüt. Márc. 24, 2016 3:04 pm
» [Új] Seloniai
by Northan Csüt. Márc. 24, 2016 3:03 pm
» Zhel Enygh
by Zhel Enygh Vas. Márc. 20, 2016 9:02 pm
» Zhel Enygh
by Northan Vas. Márc. 20, 2016 8:22 pm
Top posting users this month
No user |
Statistics
Összesen 19 regisztrált felhasználónk van.Legújabb felhasználó: Ruzuzu
Jelenleg összesen 581 hozzászólás olvasható. in 476 subjects
II. Képességek
1 / 1 oldal
II. Képességek
KÉPESSÉGEK:
Megjegyzés: az itt található információk a képességekről nem teljesen fedik a harcrendszerbéli kiszámításukat, feladatukat, ezért érdemes elolvasni a Harcrendszert is.
Bármelyik képességre oszthatsz ugyan pontokat, de melegen ajánljuk, hogy az első néhány pontodat elsődleges és másodlagos képességekre rakd, valamint olyan harmadlagos képességekre, amelyek illenek a fajodhoz/kasztodhoz (utóbbiról bővebben ide kattintva olvashatsz).
A játékban a képességeket 3 fő típusra bontjuk, használatuk gyakorisága, illetve fontossága szerint.
- Az elsődleges képességek a főleg harchelyzetenként használható képességek, ezek a legfontosabb képességek, ezek játszanak a legnagyobb szerepet.
- A másodlagos képességek főként az elsődleges képességek "kiegészítői", mint pl. a célzás, fürgeség, stb. Tehát nem elég, hogyha jó a karakter ügyessége (elsődleges képesség), hanem a célzásnak is jónak kell lennie (másodlagos képesség).
- A harmadlagos képesség főként játékszínesítő elemként vannak jelen, használatuk harchelyzetekben nem szükségesek, csak olyan dolgok, amik megsegíthetik a karaktereket egy kalandban/IC játékban.
Mindegyik képességed értékét befolyásolja némileg a fajod és a kasztod, erről bővebben a fenti linkre kattintva olvashatsz.
ELSŐDLEGES KÉPESSÉGEK:
- ERŐ: ez a karakter fizikai ereje, megmutatja, hogy a harc során mennyit sebez a karakter (persze függ a fegyver fajtájától is).
- ÜGYESSÉG: ez a harcban az egyik legfontosabb képesség, mivel ez mutatja meg, hogy milyen ügyes cseleket tudsz végbevinni, hogyan forgatod a kardod, de a célzásban is közrejátszik. Ez a képesség (és az ellenfél képessége) határozza meg, hogy sikerül-e őt eltalálnod.
- GYORSASÁG: a karakter gyorsasága. Ennek segítségével támadhatsz egy körben többször/kevesebbszer, mint az ellenfeled.
- KITARTÁS: a karakter kitartása az az érték, ami megmutatja, hogy mennyi sebzést képes elviselni a karakter (harcrendszer szerint kitartás*5=életerő).
MÁSODLAGOS KÉPESSÉGEK:
- FÁJDALOMTŰRÉS: nem kizárólagosan a harcrendszerben használható képesség, érdemes használni olyan helyeken is, például amikor megvágja magát valamivel, stb., de a harcrendszerben is fontos szerepe van.
- KÖZELHARC: megmutatja, hogy milyen jól bánik a karakter a közelharci fegyverekkel (tipikusan lézerkard, de pl. egy kés is ide tartozik). A harcrendszerben is fontos szerepe van.
- CÉLZÁS: nem kell sokat magyarázni, mivel ugyanaz, mint a közelharc, csupán távolsági fegyverekkel. Persze vannak egyéb módosítók is, de ez az egyik legfontosabb. Ezen kívül ide tartozik a mindennapi életben vett célzás is (pl. egy kővel való dobás, stb.) is.
- FÜRGESÉG: részben ez mutatja meg, hogy a karakter ki tud-e térni egy felé irányuló támadás elől; viszont a harcrendszeren kívül is ki lehet játszani.
HARMADLAGOS KÉPESSÉGEK:
- KERESÉS: harmadlagos képességhez híven főként csak játékszínesítő elem, de kalandok során, IC játékban hasznát lehet venni. Megmutatja, hogy milyen könnyen talál meg a karakter rejtett helyeket, tárgyakat, embereket.
- Bővebben:
- 1. szint: nem a legszerencsésebb egyén vagy, sokszor még akkor sem fedezel valamit, ha épp az orrod előtt van.
2. szint: noha már meglátszik, hogy fejlődtél valamennyit e téren, de továbbra is nehezedre esik rejtett dolgokat felfedezni.
3. szint: látszik a haladás, amennyiben nincsen annyira elrejtve valami (értsd: pl. egy titkos ajtó, ami majdnem ugyanúgy néz ki, mint a körülötte lévő fal), akkor valószínűleg észreveszed.
4. szint: jóval az átlag fölött állsz keresés terén, nem jelent nagy feladatot néhány titkos átjáró megtalálása.
5. szint: ha létezne a galaxisban a "Legjobb kereső" díj, bizonyára magad is szép eredményt érnél el, mivel egy-egy rejtett ajtót már játszi könnyedséggel fedezel fel és nyitsz ki, már, ha van rá lehetőséged.
- REJTŐZKÖDÉS: ez a képesség lényegében a keresés ellentéte, mivel ennek segítségével bújhatsz el bizonyos helyekre, anélkül, hogy észrevennének.
- Bővebben:
- 1. szint: ez nem a te területed, valami jobb búvóhelyet kéne keresned az ágy alá bújásnál.
2. szint: ha senki sem keres téged, valószínűleg senki nem is fedez fel.
3. szint: egyre jobb, ha megvannak a kellő terepviszonyok, nagy valószínűséggel el tudsz rejtőzni.
4. szint: alapos megtervezéssel szinte teljesen észrevétlenné tudsz válni, de ez persze függ a másik féltől is.
5. szint: mintha egybeolvadtál volna a környezeteddel. Profi vagy rejtőzködésből.
- JÁRMŰ/ÁLLATKEZELÉS: ez egy valamivel fontosabb képesség, mivel ennek segítségével tehet szert a karakter több állat és jármű ismeretére és (amennyiben lehetséges) azok irányítására. Bizonyos szinten a tönkrement járművek javításában is közbejátszik, bár ahhoz fontosabb a javítás képesség.
- Bővebben:
- 1. szint: jobb, ha nem nagyon próbálkozol ezzel, mivel még megsérülsz a végén.
2. szint: habár a háziállataid (többnyire) szót fogadnak neked, a vadon élőkkel még nem érdemes próbálkoznod. A járművek közül ismered azokat, amelyeket nap, mint nap használsz, a többit nem is nagyon tudod elindítani.
3. szint: ha nem egy agresszívabb állatról van szó, talán még megsimogatni is hagyja magát. A járművek terén is jól haladsz, a nem túl bonyolult vezérlésű járműveket el tudod vezetni egy darabig.
4. szint: már akár egy-egy vadabb állatot is le tudsz csitítani. Legyen szó szárazföldről, vízről, levegőről, űrről, te biztosan tudsz vezetni néhány járművet, ráadásul egész jó manőverek tudsz végbevinni.
5. szint: mintha értenél az állatok nyelvén; nyílván egy vérszomjas fenevadat továbbra sem fogsz tudni leállítani, de mégis a legtöbb állat már engedelmeskedik neked. Majd' az összes járművet tudod vezetni a galaxisban, ha lehetséges, komoly manővereket tudsz végbevinni szinte bármivel.
- NÖVÉNY/ÁLLATISMERET: kis szinteken kevés növényt/állatot ismer és tud beazonosítani a karakter, nagyobb szinteken többet és bővebb információkat tudhat róla (pl. a hatása egy növénynek, stb.).
- Bővebben:
- 1. szint: hallottál már egy-két növényről és állatról is.
2. szint: a környékeden élő növényeket és állatokat már viszonylag jól ismered, a hatását is tudod pár növénynek és azt is tudod, mit esznek egyes állatok.
3. szint: a bolygódon élő állatokat és növényeket már egész jól be tudod azonosítani, de azért lehet jobban jársz, ha inkább elviseled a növényszakértőhöz, mielőtt megeszed. Az állatoknál is jobb, ha nem tartod mindhez oda a kezedet, mert nem biztos, hogy sokáig marad meg.
4. szint: a bolygódon élő növényeket és állatokat jól ismered, valamint galaxis-szerte viszonylag sokat láttál már.
5. szint: az egész galaxis élővilágát úgy-ahogy ismered, minden bolygóról tudsz mondani néhány növényt vagy állatot (már, ha élnek ott).
- JAVÍTÁS: általában járművek, droidok, gépezetek megszerelését takarja, de a mindennapi életben történő javításokat is, legyen szó akár egy fa-áruról vagy bármiről.
- Bővebben:
- 1. szint: bármennyire is fáj bevallani, az még nem számít javításnak, hogy ragasztóval összeragasztasz pár dolgot.
2. szint: ha valami az élőhelyeden gyakran elromlik, egy idő után meg tudod oldani a kisebb problémáit.
3. szint: egy általad korábban használt tárgyat már sikerül összeszerelned, még ha a kár nagyobb is.
4. szint: szinte bármilyen tárgyat/járművet/stb-t meg tudsz javítani, amennyiben nincs komolyabb károsodása.
5. szint: nem kell nagyon fokozni, bizonyára érzed magadon, hogy elég tapasztalatod van már ahhoz is, hogy szinte már csukott szemmel szerelj össze bármit.
- SÜTÉS, FŐZÉS: ennek a képességnek a birtoklói kezdetben jobb, ha csak maguknak főznek, de később elhanyagolhatatlan képessége a séfeknek, szakácsoknak. Bár a neve nem takarja, de ide tartozik a bizonyos italok (koktéloktól kezdve sör, pálinka, bármi) elkészítéséhez szükséges tapasztalat is.
- Bővebben:
- 1. szint: néha még odaég a legegyszerűbb étel is, de a sütőt már be tudod kapcsolni!
2. szint: egyszerűbb főztöket könnyedén el tudsz készíteni.
3. szint: egy olcsóbb étterembe talán már fel is vesznek, mint séf, azokat az ételeket, amik nem kívánnak különösebb odafigyelést, már el tudod készíteni.
4. szint: előkelőbb éttermekbe is felvesznek valószínűleg, ráadásul néha talán még a mosogatópulttól is elszakadhatsz, hogy bizonyítsd rátermettséged.
5. szint: bonyolultabb recepteket is tudsz már, ha így folytatod, talán főszakács is lehet belőled, még egy módosabb étteremben is.
- LOPAKODÁS: ennek a képességnek az elsajátításával akár teljesen észrevétlenül tudsz osonni, ami egy fejvadásznak kötelező adottsága, de bárkinek jól jöhet olykor. A rejtőzködéssel ellentétben itt magán a követésen van a hangsúly, nem azon, hogy észrevesznek-e, ha elbújsz, hanem, hogy ne vegyenek észre.
- Bővebben:
- 1. szint: valamit rosszul hallhattál. Nem az volt a feladatod, hogy minden útba eső tárgynak menj neki és borítsd fel, hanem, hogy settenkedj!
2. szint: jó nagy sötétben és hangzavarban általában nem vesznek észre. Milyen kár, hogy e két dolog olyan ritkán jár együtt!
3. szint: már akár egy csendesebb utcán is követni tudsz valakit, mivel lépteid egyre halkabbak.
4. szint: mintha az árnyékod veled együtt járna, észrevétlenül tudsz osonni szinte bárki után.
5. szint: akár fényes nappal is észrevétlenül tudsz settenkedni a célszemély mögött, anélkül, hogy észrevenne. Persze ez részben függ a másiktól is.
- ÚSZÁS: Minél nagyobb szintű e képességed, annál több úszást ismersz, ami még ennél is fontosabb, annál gyorsabban és kitartóbban tudsz úszni.Bizonyos szinten azt is befolyásolja, hogy a karakter mennyi ideig képes a víz alatt maradni egyetlen levegővétellel (eszközök nélkül).
- Bővebben:
- 1. szint: kutyaúszásban eljutsz ugyan valameddig, de egy nagyobb vízben (tó, tenger, óceán) már nem jutsz sokáig.
2. szint: bár néhány hosszt le tudsz úszni, a kitartásodon még bőven van mit csiszolni, de a gyorsaságod sem első osztályú.
3. szint: viszonylag gyorsan tudsz már úszni, de gyorsan kifáradsz. Ha meg lassan úszol, nyilván lassabban éred el a célt, viszont több ideig bírod egy kicsit.
4. szint: ezzel a tempóval már egy-két versenyt is nyerhetsz, ha szerencséd van.
5. szint: kitűnő úszó vagy, mind rövid, mind hosszútávon. Már akár tanítványaid is lehetnének.
- NYELVISMERET: A nyelvismeret határozza meg, hogy a karakter hány nyelven beszél nagyjából, valamint mennyit ért meg (mert egy ember nyilván nem fog tudni beszélni a vukik nyelvén, viszont megértheti azt). Ez csak egy közelítő érték, iránymutatás, egy-két nyelvvel több/kevesebbe nem kötünk bele, mivel sokban függ a karakter fajától, típusától is.
- Bővebben:
- 1. szint: egyelőre örülj, hogy a saját nyelvedet, valamint a közös nyelvet ismered.
2. szint: összesen három nyelven tudsz folyékonyan beszélni.
3. szint: négy-öt nyelven tudsz beszélni.
4. szint: már nagyjából egy tucat nyelvet megértesz, a legtöbből tudsz néhány mondatot is mondani.
5. szint: rengeteg nyelvet ismersz és sokon beszélsz is
- TÁNC, ÉNEK, ZENE: ez az érték, mint ahogy a neve is elárulja, főleg e három tulajdonságod képzettségét jelöli.
- Bővebben:
- 1. szint: van még mit csiszolnod e képességeiden, hacsak nem egy primitív őslakó vagy, aki a saját feje ütögetésénél még nem talált szebb hangot.
2. szint: egy kis gyakorlással akár már néhány egyszerűbb ritmust el is tudsz énekelni/játszani hangszeren/stb.
3. szint: viszonylag ügyes vagy e téren, egy olcsóbb lebujban talán még pénzt is kereshetsz a képességeiddel.
4. szint: tavernákba, kocsmákba biztosan felvesznek, mint zenész vagy énekes, esetleg, mint táncos. Jó úton haladsz céljaid elérésében.
5. szint: talán operaénekesnek is felvesznek egy kis szerencsével, ha más téren akarnál elhelyezkedni, profi táncosnak, zenésznek minősülsz, így biztosan megtalálod bármelyik témában a helyed.
- SZEMFÉNYVESZTÉS: a szemfényvesztés tipikusan a kártyajátékokban vagy más szerencsejátékokban alkalmazható trükkök/csalások sikerességét mutatják meg. Nem tartozik ide például a "pókerarc", mivel az már az Álcázás képességhez tartozik.
- Bővebben:
- 1. szint: egy kártyapakli megkeverése során is nehézségekbe ütközöl, jobban teszed, ha csalásra nem is gondolsz, mert csak pórul jársz.
2. szint: egyszerűbb trükkök elsajátítására már van lehetőséged, de általában, ha valaki figyel rád, nem fog sikerülni a gonosz terved.
3. szint: itt a piros, hol a piros játékban már van lehetőséged egy kis pénzt szerezni, mivel az átlagember valószínűleg nem tudja követni a mozdulataidat.
4. szint: aki nem erre szakosodott, azt valószínűleg viszonylag könnyedén be tudod csapni, egyszerű kártyajátékokban szinte biztosan ki tudsz cserélni egy-két lapot.
5. szint: sokszor még akkor is sikerül lapokat cserélned, vagy bármilyen más csalási módszert alkalmaznod, hogyha egy tapasztaltabb ember figyeli minden mozdulatodat. Profi vagy.
- HALLGATÓZÁS: ez a képesség - mint a neve is elárulja - a karakter fülének funkcióját befolyásolja leginkább, azaz, hogy milyen jól hall.
- Bővebben:
- 1. szint: kis híján süket vagy. Persze, ha beszélgetnek veled, nem kell hallókészülék, de, ha hallgatózásról van szó, nem hallasz általában egy szót sem.
2. szint: egy csukott ajtón keresztül csak akkor hallasz valószínűleg bármit is, ha a bent lévők hangosan beszélnek.
3. szint: nyilvánvalóan már valamivel jobb e képességed, jobban hallasz.
4. szint: egyre jobb, akár már a suttogásokból is kihallasz néhány fontosabb szót.
5. szint: nagyobb távolságból is meghallod a célszemélyek beszélgetéseit, még ha halkan is beszélnek. Ki tudod szűrni a nagy zajból is azt, ami neked kell.
- ÁLCÁZÁS: ez a képesség nem összetévesztendő se a rejtőzködés, se a szemfényvesztés képességgel. Itt kimondottan az arcodon látható vonások semlegesítéséről van szó, úgymond a pókerarcról. Tehát, ha ez a képességed elég jó, nem tudnak szinte semmit sem kiolvasni az arcodból/szemedből.
- Bővebben:
- 1. szint: jobb, ha nem állsz neki szerencsejátékozni, mivel egy kezdő játékos is bármit leolvas az arcodról.
2. szint: bár nem feltétlenül kezdesz el táncolni örömödben, ha jók a lapjaid, egy kicsit tapasztaltabb ellenfél biztosan észreveszi, hogy mid van.
3. szint: kezdesz belejönni, a fontosabb vonásokat könnyedén elrejted arcodról, de néhány apró jelét még mindig adod izgatottságodnak, stb-nek.
4. szint: egyre jobb vagy, már egy tapasztalt ellenfélnek is bőven meggyűlik veled a baja, mivel majdnem minden árulkodó jelt elrejtettél magadról.
5. szint: még egy jósnak is meggyűlne veled a baja, mivel szemeid semmit nem árulnak el rólad, se az arcod.
- GYÓGYÍTÁS: ezzel a képességgel tudsz jobban elhelyezkedni mind csatatéri felcserként, mind egyszerű vágások, hétköznapi sebek gyógyítójaként.
- Bővebben:
- 1. szint: a legkisebb sérüléssel sem tudsz mit kezdeni általában.
2. szint: ha megvágod magad, tudsz már mit kezdeni vele.
3. szint: kisebb sérüléseket, horzsolásokat, égési sérüléseket el tudsz látni segítség nélkül is.
4. szint: nagyobb harctéri sebekkel is tudsz foglalkozni, bátran rád bízhatja magát egy sérült társad.
5. szint: nagyobb égési sérülések, halálos sebeket is el tudsz látni. Persze a sikeresség sosem lehet száz százalékos, de keveseknek van több esélye megmenteni a sérülteket, mint neked.
KÉPESSÉGEK SZINTJE:
A képességek szintjei megadják, hogy milyen ügyes az adott képességben. Nyilvánvalóan alacsony érték esetén nem olyan jó az adott képességben, magasabb érték esetén viszont már egyre jobb belőle. Az első és másodlagos képességeknek nincs maximuma, míg a harmadlagos képességek legfeljebb ötödik szintig fejleszthetőek.
Alapból minden képességen 1 pont van, viszont a karakter kasztja és faja befolyásol néhány pontot, valamint a ráosztott pontok is.
A képességek szintjének növeléséhez szintet kell lépni. Erről bővebben ide kattintva olvashatsz.
Similar topics
» A képességek befolyásolása
» [Lista] Független képességek
» [Nincs kidolgozva] Mandalori [A képességek már megvannak]
» [Lista] Független képességek
» [Nincs kidolgozva] Mandalori [A képességek már megvannak]
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
|
|